:: Teman Maya ::

:: Jangan Klik Sangat ::

:: Cari Sini ::

Monday, September 27, 2010

Weds : Camera Digital, Henpon & Cincin ..

Salam ..

:: weekend ni aku dan mr. em survey sikit-sikit barang wedding untuk hantaran. so, seharian berjalan dengan mr. em kat area2 Shah Alam. ada la lari bajet sikit. hehe. so, aku dan mr. em survey digital camera. mula2 pegi sek. 9 tapi takde yang dihajati. then, pegi la pulak survey kat Plaza Alam Sentral (PAS) kat level 1 tu. at last, jumpa jugak apa yang dikehendaki ..! Canon IXUS 130 black colour. mmg smart. kecik dan ringan. mmg memenuhi kriteria. sebab sekarang ni Canon tengah buat promotion. after less, price dia ialah RM899 includes 4 GB + casing dia. tapi sebab masa tu takde warna hitam, kena la tggu 2-3 hari untuk order. so, just wait je la..! thanks to kakak yang layan aku dan mr. em. sangat sabar orangnya. ::

:: after that, aku dan mr. em pegi DIGI center kat pintu masuk PAS tu. kat situ aku dan mr. em nak survey henpon pulak. so, kebetulan DIGI ada promotion Blackberry Bold 9700 dan Blackberry Curve 8520. bila kira-kira balik, kalau beli 2 henpon, dalam RM3,000 gak. adoi! lari bajet sikit tapi still under control. tapi aku akan survey dulu specification dua-dua henpon ni mana yang lagi besh. insyaallah, jadi beli kot.. ::


Blackberry Bold 9700



Blackberry Curve 8520

:: akhir sekali, aku dan mr. em sempat gi HABIB kat Plaza Masalam untuk survey cincin. nasib baik dapat jumpa Syasya. masa tu dia dah abis shift dah but still boleh layan aku dan mr. em. orang yang sama entertain aku dan mr. em masa beli cincin tunang dulu. deal dgn dia senang dan explanation dia details. sebab tu rasa selesa dengan dia. thanks Sya..! so, jenuh la memilih kat dalam tu. so, at last ada la yang menarik hati. tu mr. em yang pilih. aku ikut je. so, kami decide pilih cincin tu. aku gold ring dan mr. em cincin suasa but same shape. nice la jugak bentuk dia. simple je tapi agak pelik bentuk dia tapi sowie ye sebab tak sempat amek gambar cincin tu. nanti aku kopipes la kat blog ni kalau dah siap yee? harga dia still under bajet jugak. tapi kena tunggu la sebab Sya kena tanye price dulu dengan kilang dan tanya boleh ke tempah gold ring sebab design tu untuk cincin suasa. so, wait je la .. ::

:: tu je la bnda yang aku dan mr. em sempat buat. untuk hantaran pun dah bape ribu habis ni. nmpknya macam kena cut la bilangan hantaran cmni .. ::


p/s : henpon tu mane satu yang besh ek? kalau tengok bentuk, curve tu lagi menarik .. hmm ..

8 comments:

  1. pakai BB 8520 tu pun dah cukup dah, x banyak beza pun. in terms of speed ada la beza, sbb 8520 tu x support 3g.

    ReplyDelete
  2. Linglung : owh..really ke? thanks! memang dah blur dah ni, tak tau nak pilih mana. kalau tgk spec dia mmg lebih kurang je. but curve pnye shape chanteq lg dr bold tu but as u said la, curve tak support 3G .. anyway, thanks for the opinions ..! =D

    ReplyDelete
  3. BB so many problem.. otherwise, not secure pon.. so go for iPhone 4! hahahah...

    yours
    SH

    ReplyDelete
  4. SH : hoho. dah try survey iphone 4 tapi too expensive lorr. blom ade rezeki lg nak pakai. but yesterday zue usha HTC Aria. ok ke ek?

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  6. Dear Zue,
    leh check it out kat www.gsmarena.com
    pick the best with good quality k.. =D

    yours
    SH

    ReplyDelete
  7. hmm..wedding bells around the corner?fab,fab!
    all the best!

    ReplyDelete
  8. SH : yup! zue slalu jugak check kat situ. thanks hairy!

    Iezan : hiks. next year dear but prepare sikit2 beli barang. =) thanks!

    ReplyDelete