:: Teman Maya ::

:: Jangan Klik Sangat ::

:: Cari Sini ::

Sunday, September 5, 2010

Puasa ..

Salam ..

Hari : Sabtu
Masa : 6.30 ptg
Tempat Kejadian : Depan The Store, Kompleks Sg. Buloh

Amoi : Eh, kenapa you pakai glasses? Tak sihat ke?

Aku : A'ah la amoi, saya sakit mata. Lepas tu, demam, selsema. Aachumm..!

Amoi : Haiya, kalau demam duduk rumah la. You larat lagi jalan-jalan ye. You puasa ke?

Aku : Hehe. Hari ni birthday ayah saya. Tadi saya tempah cake, ni tengah tunggu cake tu siap. Mesti la saya puasa amoi. Kenapa tanya?

Amoi : You demam-demam pun puasa ke? Kalau I, mesti I tak puasa. Tak larat maa.

Aku hanya tersenyum sambil menghembus hingus di tisu.

Amoi : Tapi kalau tak puasa, you kena ganti kan? Hmm..susah pulak mau ganti nanti kan?

Aku : You pun tau ye pasal puasa?

Amoi : Haiya, mesti la. I tau sikit-sikit. I ramai kawan Melayu. I pernah cuba tau tak makan satu hari tapi tak boleh tahan maa. Kadang-kadang I kagum dengan Malay people sebab you all boleh tahan lapar satu bulan.

Aku : Ow..patut la you tau. Ala amoi, malam kan boleh makan. Bukan tak boleh makan langsung.

Amoi : Memang la amoi, tapi I tak boleh la tak minum. Dahaga.

Aku : Hehe. Tak apa la amoi, at least you pernah cuba. Aachumm..!

Amoi : Haiya amoi, you pergi balik la. Kesan la I tengok you ni. Lagipun sudah mau berbuka ni. Nanti you tak sempat sampai rumah. Cake you pun dah siap tu I rasa.

Aku : Hehe. Ok amoi, thanks ye berbual dengan saya.

Amoi : Ala..takpe la amoi. I pun tak ada customer sangat hari ni.

Aku : Nanti jumpa lagi ye? bye!

Amoi : Bye!

Aku pun terus menuju ke kedai cake yang tak jauh dari tempat aku dan amoi tu berborak. walaupun perbualan yang singkat, amoi tu dah buat aku berfikir. even berlainan agama dan fahaman, dia tetap tahu serba sikit mengenai agama lain. kan bagus camtu? kejap je kami berbual tapi rasa macam kenal rapat pulak. peramah barangkali. orang-orang di situ memandang pelik ke arah aku. mana tak pelik, dalam mall pakai glasses. tapi nak buat macam mana, dah sakit mata. bukan sebab aku nak bergaya tapi takut berjangkit. so, tak perlulah pandang aku camtu.

p/s : nasib baik ari ni dah ok mata ni ..

quote : malas nak cari .. =D

No comments:

Post a Comment