:: Teman Maya ::

:: Jangan Klik Sangat ::

:: Cari Sini ::

Sunday, September 12, 2010

Hari ke-2 Syawal ..

Salam ..

:: hari kedua raya :: takde apa yang menarik hari ni. aku pun dengan takde mood sebab saket perut. so, memerap je kat bilik. bangun pukul 11 pulak tu. tu pun sebab telah dikejutkan oleh ma. suruh mamam ubat. aku ni biasa la. every month memang cmni. memang tak boleh nak dielakkan. masalah perempuan la katakan. hiks. =p kalau nak diikutkan hati memang nak lepak kat bilik je. tapi sedara-mara datang rumah. tak sedap pulak kita dok dalam bilik .. rite? so, bangun .. mandi .. siap2 sket .. dok depan cermin dan try untuk senyum .. (^_^) after that, kiteorang pulak pegi rumah sedara kat Bandar Tasik Puteri. duduk2 .. makan2 .. borak2 .. suasana yang cukup indah aku rasakan. masing-masing ada cerita tersendiri. masa-masa begini la yang paling bermakna bila berkumpul sedara-mara. ditambah pulak dengan loghat Perak yang agak pekat. hiks. aku suka dengar. =) ::

:: malam :: still lepak2 kat rumah sambil menonton Zombie Kampung Pisang. cite ni memang lawak la tapi still menyimpan maksud yang tersembunyi. sinis sedikit. dan aku suka cerita ni sebab ada loghat Perak. kelakar tengok Awie cakap Perak. janggal bunyinya. tak sama dengan orang yang betul2 dari negeri itu. =D ::

:: pukul 11 :: masa ni memang aku book tv sebab aku dah lama nak tengok cerita ni. pisau cukur. *tak payah buat muka bosan cmtu. 1st time aku tgk preview cerita ni pun, sama la riak wajah aku cmtu*. tapi tadi totally change la beb. ntah kenapa aku suka cerita tu. *but it doesnt mean i'm type of that person ok?* ada message yang disampaikan melalui cerita tu. cerita tu buat aku berpikir. semua girls ni memang suka lelaki kaya ke? tak kira la tua or muda. asalkan duit banyak. not because of love. pelik. ada satu dialog dalam cerita ni :

"you nak kahwin dengan orang yang you tak cinta. you boleh bahagia ke?"

"boleh! mula-mula tak cinta. lama-lama cinta la."

senang betul bercakap. mereka-mereka ni tak rasa apa-apa ke? macam mana nak bahagia kalau tiada cinta di hati?

another dialog :

"kenapa you buat semua benda yang you tak suka semata-mata untuk orang lain? kenapa you tak jadi diri you sendiri?"

"jadi diri I? maksud you bodoh dan clumsy macam ni?"

"habis tu? you nak tunjuk kat siapa lagi sifat bodoh dan clumsy ni kalau bukan depan orang yang kita cintai?"

stop pretending and be yourself. susah ke? sesebuah perhubungan memerlukan kejujuran. sekali kita hilang kepercayaan terhadap sesorang, susah kita nak kembalikan semula perasaan itu. lagi satu dialog cerita ni :

"I nak kahwin dengan lelaki kaya sebab I kena fikir masa depan bakal anak-anak I. I tak nak diaorang hidup susah dan tak ada masa depan."

hmm...sebab tu ke mereka-mereka ni berfikiran begitu? patut ke mereka berbuat begitu? kadang-kadang tak boleh salahkan mereka-mereka ni 100%. sebab apa yang berlaku ni selalunya ada kaitan dengan kehidupan mereka dahulu. ada 1 scene dalam cerita ni. di mana situasi dalam bilik darjah. cekgu bertanya kepada anak-anak muridnya mengenai cita-cita apabila dewasa nanti. jawapan yang biasa didengar adalah seperti guru, polis dll. tapi girl ni bangun dan jawab :

"saya nak kahwin dengan tan sri. kalau bukan dengan tan sri, dato' pun boleh."

kanak-kanak sekecil itu dah boleh menjawab dan berfikiran begitu. pelik bukan? tapi ending cerita ni simple je. girls tu dah sedar dengan kesilapan mereka & make a right decision for their life. tak semua benda kita boleh beli dengan wang. memang wang tu penting. aku tak nafikan. tapi ada lagi benda yang paling penting yang kita terlepas pandang.

:: aku suka cerita ni sebab plot cerita yang menarik .. simple .. camera shoot macam cerita omputih .. memang menarik .. macam ada satu cerita omputih yang lebih kurang macam cerita ni .. tapi aku tak ingat cerita apa .. ::


p/s : maya karin & fazura cute dalam cerita ni .. gediks but tak menyampah .. aaron aziz hensem and macho gile .. =D

No comments:

Post a Comment