:: Teman Maya ::

:: Jangan Klik Sangat ::

:: Cari Sini ::

Tuesday, October 5, 2010

Bencinta ..

Salam ..

:: lama betul rasanya tak cari quotes yang menarik. semua sebab kekangan masa. hari ni ada secebis masa yang aku curi untuk post something. mungkin kamu orang dah biasa dengar :

"Cintailah orang yang kamu cintai berpada-pada kerana mungkin satu hari nanti dia akan menjadi orang yang paling kamu benci .. bencilah orang yang kamu benci berpada-pada kerana mungkin satu hari nanti dia akan jadi orang yang paling kamu sayang .."

:: pernah dengar? pernah alami? aku? pernah juga. dulu. dah lama dah. dan memang aku setuju dan akui perkara ini berlaku. zaman sekolah lagi aku dah dengar ungkapan begini. telinga pun dah lali dengar. tapi kita tak boleh elak kerana cinta berkaitan dengan hati. kalau hati dah benci .. tak suka .. susah nak diubah atau dilentur. hati kalau dah tercalar, sampai bila-bila ia tetap terkesan dalam hati. tapi, aku tak pernah sampai berdendam. insyaallah aku tidak sekali-kali begitu. apa yang kita dapat dengan berdendam? tambah saket hati bukan? jadi, cheer up and move on .. past is the past .. become history .. and past teach us to be strong and matured .. all thing happens have own reasons .. so, think positive and insyaallah, Dia telah tentukan yang terbaik untuk kita .. ::


:: kamu orang bagaimana? hanya kamu sahaja yang tahu. =D ::

p/s : "ko la ni, syg sgt kat dia. tgk skrg dia buat ape kat ko..? " ~ sampai sekarang aku ingat kata-kata ni ..
MySpace

No comments:

Post a Comment