:: Teman Maya ::

:: Jangan Klik Sangat ::

:: Cari Sini ::

Monday, November 8, 2010

Jom tonton ..!

Salam ..

:: uiks. lama rasanya tak menjejakkan kaki ke panggung wayang yang berhampiran. dah tak ingat filem terakhir yang aku tonton. hmm .. lama tak tonton cerita animasi. jadi, beberapa hari ni, aku terpandang di kaca televisyen promo filem "Megamind". aku rasa menarik. jadi, aku bersama-sama pakcik Google mencari plot filem ini. walaupun pakcik aku ni mat saleh, tapi dia sedaya upaya mentafsirkannya kepada bahasa Melayu walaupun ayatnya agak tak tentu arah. maafkanlah dia ye? itu dah buat aku cukup terharu dengan kesungguhannya. terima kasih pakcik. sini aku tempekkan di bawah ni. ::

"Filem animasi megamind ini telah menggunakan suara bintang-bintang terkenal hollywood seperti aktor terkenal Will Ferrell (megamind), Brad Pitt (Metro Man), Ben Stiller (Bernard) dan artis Tina Fey (Roxanne Ritchi). Megamind (Will Ferrell) adalah penjahat ulung dan terpandai yang pernah ada. Selama bertahun-tahun, ia berusaha menakluk kota Metro dengan cara apa sekalipun. Setiap usahanya selalu digagalkan oleh pahlawan super yang dikenal sebagai Metro Man (Brad Pitt). Hingga suatu hari Megamind berhasil membunuhnya. Hidup Megamind kekosongan. Seorang penjahat tanpa seorang pahlawan penyelamat. Dia menyedari bahawa cita-cita hidupnya adalah untuk mencapai hal terburuk yang pernah terjadi padanya. Satu-satunya cara untuk keluar dari kehampaan tersebut adalah menciptakan pahlawan baru bernama "Titan", lebih besar, lebih baik dan lebih kuat dari Metro Man. Ternyata Titan merasa jauh lebih menyenangkan untuk menjadi penjahat daripada pahlawan. Titans tidak hanya ingin menaklukkan dunia, tetapi ingin menghancurkannya! Apakah Megamind akan dikalahkan oleh ciptaannya sendiri? Akankah Megamind yang akan menjadi pahlawan?" *aku sendiri pun pening baca .. hmm ..*

:: aww .. agak menarik. lihat saja pada karakternya mampu membuat penonton gelak. jadi, marilah kita tonton sama-sama. bila? entah la .. ekeke ..

No comments:

Post a Comment