:: Teman Maya ::

:: Jangan Klik Sangat ::

:: Cari Sini ::

Thursday, August 19, 2010

Termenung ..

Salam ..

"sejuknya." aku betul-betul berdiri depan pintu sliding door tu.

"kuat betul angin malam ni. macam nak hujan je." penat berdiri, aku duduk di sofa yang berwarna coklat. tapi pandangan tetap dihalakan ke luar rumah.

"mane la budak-budak ni? sorang pun tak ade. hmm..tak apelah, bukan tak biasa pun tinggal sorang-sorang macam ni." aku tersenyum. lama aku biarkan tubuh disapa oleh angin yang agak kuat itu. nyaman.

Kemudian, aku menghala ke arah televisyen, mencari remote. "mane pulak remote ni?" habis semua aku angkat, nasib baik sofa tu tak diangkat sama, berat. hiks.."ok, jumpa!"

tiada cerita yang menarik kecuali drama samarinda. Syurgamu Ramadhan tajuknya. "hmm...cerita sedih la ni. layan je lah dari tak ade." sambil mata tertumpu ke arah televisyen.

yang paling aku tertarik adalah lagu tema cerita ni ~ Azfar - Akan Ku Jumpa :


Ku mengatur langkahku
Jalan tanpa bayang-bayang mu
Langit dan bumi setia menemani ku
Matahari menyinar tak pernah berpihak pada ku
Ku kepanasan tanpa perlindungan mu

Hari berganti hari aku masih teguh menanti
Hadir diri mu dalam hidup ku ini
Rasa kecewa ada bilakah kita nak berlari
Namun yakin ku takkan ku temui

Ku takkan pernah cuba berhenti
Wajahku mencari cinta
Yang ku tahu hanya tuk diri ku
Kan ku terus cari sampai hujung dunia

Kerna ku tahu

Akan ku jumpa diri mu .. ohh
Dan ku kan terus

Menempuh mimpi-mimpi ku .. selalu

Ku lihat semua gembira
Bila mengenali erti cinta
Senyuman ku beri hanya duka
Bila ingin teman tuk berbicara

Cinta datang sembunyi
Andai ku kabur mencari
Hadirlah dalam hidup ku ini

Cinta datang engkau pergi
Bila langkah ku cuba
Untuk mengejar diri mu


aku pun tak tahu bila masa mata ini terpejam. yang terakhir aku ingat aku sedang berbaring di sofa coklat itu. kedengaran telefon bimbit berbunyi nyaring. alarm clock aku.

ahh, sudah pagi rupanya dan aku masih lagi di sofa coklat. sambil bangun dan mengeluh, "hmm .. terlepas sahur lagi hari ni." lantas aku menuju ke bilik air dan hampir-hampir terlanggar bucu katil. "hati-hati sikit lain kali boleh?"...

p/s : berair mata dengar lagu ni .. dont know why ..

p/s lagi : drama ni cite pasal kekeluargaan .. banyak yang boleh dijadikan pengajaran .. (promote sket : Slot Samarinda ~ Syurgamu Ramadhan - Selasa hingga Khamis, 10 mlm, TV3)



quote : When you look at your life, the greatest happinesses are family happinesses .. ~Joyce Brothers

No comments:

Post a Comment