:: Teman Maya ::

:: Jangan Klik Sangat ::

:: Cari Sini ::

Wednesday, August 11, 2010

Lagenda Budak Setan @ Astro Prima ..

Salam ..

Hye all..! pose x ari nie..? hiks...ari ni 1st day kite berpuase, rase tenang je pagi ni.. =) semalam xsahur sangat sebab malas nak kuar...so, mlm semlm me & housemate mamam cucur goreng Adabi yang telah dimasak oleh my housemate..(time kaceh kak Ayu..nanti bleh masak lagi yee walaupun separuh dari cucur lain bebenor warnenye..hoho.. =p)..sambil me nk iron baju semalam, me pun capai la remote Astro nak tengok cite ape yang besh..me tekan button info, tetibe je ternampak la tajuk Lagenda Budak Setan kat channel Astro Prima pukul 10.30..me pun ape lg...trus meng'iron' baju dengan pantas sekali dengan tudung & terus memecut ke toilet untuk bersiram..(kantoi plak xmandi lagi.. =p)..kuar je dari toilet, nasib baik la baru start lagu tema cite tu..

Hilangnya cintamu

Bila cinta kini
Tak lagi bermakna
Yang ku rasa kini
Hanya lah nestapa
Ditinggalkan cinta masa lalu .. ~~

(yang lain sambung sendiri ek? taip je tajuk lagu ni..mesti kuar punye..hiks.. =D)

Me juz nak komen la 1st episod yang me tengok semalam...starting dia ok la...mood kat skolah tu menarik la..lupe plak nak tengok sekolah ape & kat mane...dalam tu nmpk la kenakalan Farid Kamil @ Kasyah yang suke mengenakan budak2 lain tu & he looks so handsome..! =D then, dengan geng2 nakal dia tu pun ok la...nampak serasi.. =) then, watak Ayu yang dipegang oleh Maslina Ramli tu macam kureng sket la...maybe sebab dalam otak dah set yang watak Ayu tu chomey dipegang oleh Lisa Surihani... =D

Then, ade jugak unsur2 humour yang dimasukkan dalam cite ni oleh Along Kamarudin tapi kalau bleh mantapkan lagi...lagi besh! (^_^)p angle camera pun ok & chanteq..ala2 movie tau.. =) (cewahh...macam la me ni terrer sangat la pasal bnda2 ni..hoho..)

So, secara keseluruhan, boleh la untuk 1st episod...nantikan episod seterusnye next week ok? me paste sket sinopsis cite ni kat sini kalau ade sesape yang xpenah tau @ bace buku by Ahadiat Akashah ni...

Siri ini bermula dengan kenakalan Kasyah (Farid Kamil) seorrang pelajar yang sering membuli dan mengenakan pelajar lain bersama beberapa rakannya. Namun sikap dan kenakalan Kasyah berubah dengan kemunculan pelajar baru bernama Ayu (Maslina), lalu membuatkan dia jatuh cinta. Walaubagaimanapun, bekas kekasih Ayu bernama Azmi (Nas-T) tiba-tiba muncul menagih semula cintanya. Ayu tepaksa menerima Azmi atas paksaan Mak Leha (Arifah Damanhuri) walaupun sebenarnye dia semakin menyayangi Kasyah. Selepas Ayu bernikah dengan Azmi, hati Kasyah hancur berkecai dan hidupnya menjadi tidak terurus. Selepas berkahwin, hidup Ayu tidak bahagia dan suatu malam setelah dibelasah teruk oleh Azmi, dia memandu dengan laju sehingga mengalami kemalnagn yang teruk. Ayu bernasib baik kerana umurnya masih panjang namun wajahnya sudah tidak secantik dulu. Lantaran Ayu meulakan hidup barunya dengan wajah baru serta nama baru, Emilia (lakonan Jue Aziz). Suatu hari, Ayu @ Emilia dipertemukan dengan Kasyah dan cinta mereka kembali bertaut. Kejadian kisah cinta ini ke satu sisi yang lain dan menemukan Katerina (lakonan Melissa Maureen Rizal) dengan Kasyah. Siapakah pula Katerina? Dan apakah yang terjadi dan bagaimanakah pengakhiran jalan cerita ini..?

Hmm...macam tu la sinopsis cite ni...same je dengan novel tapi novel lg besh kot..hiks.. =D Kepada sesiape yang nak kenal sape yang pegang watak Ayu tu, ni picture dia :

p/s : suke tengok Farid berlakon sesame dengan Lisa.. =D

quote : If you love somebody, let them go .. if they return, they were always yours .. if they dont, they never were ..

No comments:

Post a Comment