:: Teman Maya ::

:: Jangan Klik Sangat ::

:: Cari Sini ::

Friday, August 6, 2010

150 juta by Fynn Jamal ..

Salam ..

Hmm...ari ni ari jumaat..me keje malam ari ni, so td masuk keje kol 2..basah la jugak kena ujan dua tiga titik tadi...sejuk je ari ni...me sangat suke situasi mcm ni..tenang je.. =D sambil mamam egg sandwich dengan minum hot cuppucino (macam omputih sangat la plak..hiks..), me pasang la lagu favorite yang slalu berkumandang kat PC me ni...kalau orang lain dengar pun, mesti dah sampai muntah2 darah dah..hiks.. =D

Kalau kite tengok tajuk & lirik lagu ni...mesti orang berkerut je kening nye sebab lirik dia mmg straight forward...lagu ni one of my friend suggest suruh dengar..1st time dengar trus suke gile...!! me ni ssh nk suke lagu2 baru ni...1st skali mesti tgk lirik dia...then, baru suke lagu dia.. =D lirik dia mmg besh...xpercaye?? ok...me paste lirik dia kt bawah ni ok?

Untuk kali keseratus lima puluh juta
Mereka tanyakan engkau soalan yang sama
“Eh kenapa kau masih lagi mahukan dia?”
“Apa kau buta, apa kau pura-pura suka”

Di seratus lima puluh juta kali itu
Di depan semua engkau tarik tangan aku
Yang sedang buat muka kosong tak ambil tahu
Sambil ketawa engkau bilang satu per satu

“Dia mungkin bengis seperti singa”
“Tapi dia nangis tonton cerita Korea”
“Dia mungkin keras bila bersuara”
“Tapi dia jelas, jujur apa adanya”

“Aku lagi kenal dia”

Dah lebih seratus lima puluh juta kali
Aku pesan padamu apa yang bakal jadi
Engkau dan aku ada mungkin tidak serasi
Engkau sangat manis, aku ini pula dawai besi

Di setiap seratus lima puluh jutanya
Aku pun dalam hati semacam tak percaya
Apa kau lihat pada aku jujurkan saja
Terus kau cubit dagu aku, sambil berkata

“Saya mungkin baran tak kira masa”
“Tapi saya tahan kalau salahnya saya”
“Saya mungkin saja keras kepala”
“Tapi saya manja bila kita berdua”

“Saya kenal sayang saya”

Buat apa dicerita
Bahagia kita rasa
Biar tak dipercaya
Peduli orang kata

Baju ronyok tak apa
Asal pakai selesa
Berkilau tak bermakna
Kalau hati tak ada

Aku lebih bengis dari sang naga
Tapi bisa nangis semata demi cinta
Suaraku keras tak berbahasa
Kerna aku rimas gedik mengada-ngada

Aku mudah baran tidak semena
Mana boleh tahan angin cemburu buta
Dan aku sengaja tunjuk keras kepala
Aku punya manja, kau saja boleh rasa

Rahsia kita berdua ..


Hikhik...besh kn? =D banyak kali tengok lirik ni dan memang sempoi gile lirik dia..banyak lagi lagu2 kak fynn yg dia produce and kebanyakkan nye lebih kurang mcm ni jugak...so, kalau sesiapa berkenan, taip je name Fynn Jamal ni kat Google...mesti keluar pnye..kat youtube pun byk jugak.. =D

p/s : lagu2 skrg ni kebanyakkan nye sume straight forward kn? senang nak paham.. =D

quote : God gave us everything in pairs-two hands, two eyes, two ears…But why only one heart? Because he gave another to someone else for us to go find ..

No comments:

Post a Comment