:: Teman Maya ::

:: Jangan Klik Sangat ::

:: Cari Sini ::

Tuesday, December 14, 2010

Tonton sampai lebam ..

Salam ..

:: wahh ~ minggu lepas minggu yang memenatkan. aduh ~ then juga minggu berhibur dan menghabiskan duit. sebab ujung minggu ni 4 kali aku tonton wayang ! eh .. silap ..! 5 kali ! gile la kan. pokai aku minggu ni. banyak pulak cerita best kuar ujung-ujung bulan ni. tapi memang dah lama tak tonton wayang pun. bawah ni adalah cerita-cerita yang membuatkan duit aku habis .. wahh ~ tengok sampai lebam namanya. ::


:: okay .. aku nak komen sikit cerita-cerita yang aku dah tonton ni. 1st, cerita Aku Tak Bodoh. ~ Pada aku, cerita ni best dan sesuai ditonton oleh semua lapisan umur. sebab ia mengisahkan latarbelakang 2 buah keluarga yang berbeza dalam mendidik anak-anak zaman sekarang. kita boleh lihat bagaimana keluarga kaya dan miskin mendidik anak-anak. diselang-seli juga dengan lawak-lawak yang boleh membuat aku gelak ketawa dan pada masa yang sama, boleh buat aku menitiskan air mata. gila touching aku ni ~ .. so, aku suggest la korang tengok cerita ni. banyak benda-benda tersirat dan juga menceritakan pengorbanan ibu bapa untuk anak-anak mereka. pesanan : ibubapa sekarang ni jangan la selalu cakap anak mereka bodoh. doa tu kalau ibubapa cakap macam tu. okay? ::


:: 2nd filem ~ Ngangkung : okay .. aku tak nak komen banyak sebab kalau korang search kat Internet sekarang ni, filem ni mendapatkan kutipan yang tertinggi setakat ini. so, terbuktilah ke'best'an tu. filem ini mengisahkan 3 orang pemuda yang suka main nombor ekor dan sering berjumpa bomoh-bomoh terrer untuk mendapatkan nombor. so, pelbagai adegan-adegan yang memang kelakar gile berlaku. dan of course aku suka tengok Shaheizy Sam dalam ni dan juga merupakan salah satu sebab kenapa aku tonton Ngangkung ni. so, cerita ni pun aku suggest untuk korang layan. ::



:: 3rd filem : The Chronicles of Narnia: The Voyage of the Dawn Treader ~ woha ! memang terbaik ! sebab aku pengikut setia Nania. *selain Harry Potter yang sentiasa di hati*. aku tonton bersama my BFF di Wangsa Walk. panggung dia memang terbaik derr ! okay .. komen filem. episod kali ni Susan dan Peter tak ada sebab diaorang dah tua dan cukup umur. so, yang ada just Edmund dan Lucy. dan watak tambahan yang memang kelakar dalam ni ialah Eustace. dia ni cousin mereka-mereka ni. dan yang paling penting, ada Prince Caspian ! handsome & macho ! haih ~ .. so, pengembaraan kali ni agak mencabar walaupun ada part-part yang boring sikit. yang paling smart mestilah Aslan. so, aku suggest siapa yang memang penonton tegar Narnia, pergi la tonton eh? ::



:: then, cerita last ialah Hantu Kak Limah Balik Rumah. sambungan dari Zombie Kampung Pisang. dan aku tonton cerita ni 2 kali. genre kelakar seram. kita boleh gelak dan seram pada masa yang sama. ia mengisahkan Kak Limah yang menghantui penduduk Kampung Pisang. so, macam-macam insiden kelakar dan seram yang berlaku. dari mula sampai habis aku gelak. memang sesuai untuk sesiapa yang nak release tension. haa .. aku suka cerita ni sebab intipati dan skrip dia. banyak kita boleh renung dan fikir kerana kebanyakkannya berkisar mengenai sikap orang Melayu zaman sekarang. ada diselitkan unsur-unsur perli dan sinis. tapi masih dengan cara bersahaja dan santai. so, cerita ni pun aku suggest korang tengok eh? ::



:: then, aku ada tengok preview cerita baru, tajuk dia Morning Glory dan Gulliver's Travels. tengok macam menarik. lupa pulak bila keluar. adoi .. habis lagi duit aku macam ni. haih ~ ::

No comments:

Post a Comment