:: Teman Maya ::

:: Jangan Klik Sangat ::

:: Cari Sini ::

Thursday, February 24, 2011

Haih ~

Salam ..

:: mood tak stabil sangat hari ni. macam-macam rasa. rasa nak marah. rasa nak nanges. rasa nak baling barang kat orang. rasa macam nak pukul orang. gila? ada sikit. kadang-kadang, bila rasa-rasa ni muncul, akan ganggu kehidupan seharian kita walau kita tak nak fikir. biasalah, lumrah manusia tak lari dari masalah. masalah juga banyak mengajar erti hidup. gembira selalu pun tak elok juga. nanti selesa sangat. contoh macam kalau kita hari-hari makan gula-gula. memang la sedap dan manis. tapi lama-lama jemu. silap-silap dapat penyakit. kena hati-hati kan? tapi kalau masalah datang sekali-sekali tu, memang rasa nak meletup. kesabaran memang penting tapi ada had. tapi sampai bila? aku berdoa kesabaran tu sentiasa bersama aku. amin. ::

:: cara yang paling baik adalah meluahkan. macam mana? salah satunya tulis macam ni. tak kisah la orang nak cakap apa, ini blog kita kan? sedikit sebanyak kurang sikit masam kat muka. ataupun, cari teman baik yang faham kita sangat-sangat. mengadu dan meluahkan sama tak? entahlah. janji dapat kurangkan sedih dalam hati. lega rasanya. penting kena ada teman baik. teman yang boleh dengar bebelan kita dan pada masa sama buat kita gelak. bukan senang nak ada kriteria tu. terima kasih. ::

:: tak kisah marah dengan siapa pun tapi kalau nama pun perempuan, hati lembut macam kerak nasi. tak simpan sangat dalam hati. selalu mengalah. tapi tak semestinya yang mengalah tu kalah kan? tapi nampak bodoh tak? hmm .. entah. simpan jawapan tu dalam hati. ::

:: tapi kalau manusia tak ada masalah, pelik pula kan? jadi, terima sajalah dengan senyuman yang masam. redha dan redah saja. insyaallah, ia akan membuat kita matang. err .. ye ke? bergantunglah .. ::

p/s : sedih okay ..

No comments:

Post a Comment