:: Teman Maya ::

:: Jangan Klik Sangat ::

:: Cari Sini ::

Thursday, October 6, 2011

Good news ..!

Salam ..

:: lupe nak hapdet story ari senin aritu. ari senin aku cuti sebab ada monthly check-up @ Klinik Kesihatan Shah Alam. bertolak dari rumah my mom @ sg. buloh pagi tu. then, sampai klinik pukul 8.30pg. that time, aku dapat no. 6036. wahh .. aku orang yang ke 36 orang? pukul berapa mereka-mereka ni sampai sana? almost pukul 12tgh baru selesai. menguap tu memang tak larat nak kira dah. tapi pada masa yang sama, hati ni dup dap dup dap risau pasal Hb tu. berdoa, harap-harap darah okay sebab aku tamao kena other injection. ::

:: ting tong .. 6.0.3.6 tertera kat monitor ala-ala macam kat bank tu. owh .. akhirnya nombor aku tiba. masuk bilik no. 18 macam biasa. nurse terus suruh aku baring atas katil untuk check my tummy, dibantu oleh 2 orang trainer nurse yang chomel. memang nurse ni chomel-chomel eh? hiks. okay-okay, then nurse tu pegang-pegang perut, ukur pakai tali tape. aku tak berapa sure sebab apa tapi aku rasa dia check kedudukan uri. then, dia bagi aku dengar dengupan jantung baby. alhamdulillah, nurse kata okay. lepas tu, dia check buku merah aku. dan sekali lagi alhamdulillah, Hb aku dah normal .. yeay! nurse tu pun terkejut sebab dalam sebulan aku boleh kejar balik ke paras normal. then, berat aku pulak dah mencecah 47.1kg! bulan lepas 44kg. uih .. tak penah seumur hidup aku capai berat badan cenggitu. aku tak sure part mana yang naik berat badan aku ni sebab aku rasa aku maintain je lagi. hiks. so, that day aku balik dengan hati yang riang ria. ops ..! lupa, that day aku kena jugak injection untuk kancing gigi dan sampai ke hari ni still rasa lenguh/sengal tangan sebelah kiri ..::

:: lepas makan dengan mr.eM, aku balik rumah nak tido sebab rasa ngantuk dan penat. dalam pukul 3ptg, mr.eM call suruh aku siap-siap sebab nak ajak pegi kL. buat apa? jeng .. jeng .. jeng! untuk amik kunci rumah baru kami! wahh..! almost a year baru dapat pegang kunci rumah tu. SABAR tu penting kan? so, petang tu hujan turun sangat-sangat lebat. memang dugaan betul. dah la pejabat peguam kat Pandan Indah tu tak tau kat mana. seperti biasa kami menggunakan teknologi canggih yang ada dalam phone dan sepanjang perjalanan, mr.eM tak abis-abis membebel sebab hujan + jem. akhirnya, kami yang basah lenjun ni jumpa jugak pejabat tu sebab risau nak kejar sebelum pukul 5. and now, we officially have our own house! ::

:: walaupun rumah tu tak seberapa, tapi dah nama pun rumah sendiri, so, we should proud rite? but, banyak benda nak kena renovate before move in. InsyaAllah, slow-slow la .. kan? so, two good news in one day. cool kan? ::

+ view dari atas rumah .. +

+ view dalam rumah .. +

+ view tuan rumah .. haha! eh, maintain kan? +


p/s : saje letak gambar sikit-sikit je .. teaser la konon!

p/s lagi : banyak nak pakai duit sekarang ni .. baby + rumah .. uhuk uhuk .. adoi!

6 comments:

  1. sebab tu org kata rezeki baby .. zue beli rumah kt area mana .. dekat ler dgn ofis ...

    ReplyDelete
  2. kak diana : hehe..rezeki baby la kot..zue beli umah area Klang..btol2 belakang Klang Parade tu ada pangsapuri..so, dekat je la nak gi opis, lalu Bukit Raja.. :)

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah.. rezeki berumahtangga, rezeki anak..

    congrats..double happiness ni namanya.

    ReplyDelete
  4. alhamdulilah zue....smga dmurahkn rezeki sentiasa..hepi utk ko:)

    ReplyDelete