:: Teman Maya ::

:: Jangan Klik Sangat ::

:: Cari Sini ::

Tuesday, April 26, 2011

A month .. ~~

Salam ..

:: 25.3.2011 .. status aku bertukar dari 'in a relationships' to 'engaged' and lastly 'married' .. alhamdulillah, cepat masa berlari .. hampir tak sedar. semalam, 25.4.2011, genap sebulan aku pegang status 'married' tu. alhamdulillah .. setakat ni semua okay .. walaupun ada orang-orang luar doakan yang buruk-buruk untuk aku & mr. eM .. includes salah sorang kawan yang lama aku kenal yang sanggup doakan macam tu. rasa sangat sedih. tak sangka sampai macam tu. depan lain, tapi belakang .. Allah lebih tahu. mr. eM nasihatkan aku supaya sabar. ye, memang aku sabar. ramai orang tahu tahap kesabaran aku tinggi. tapi hati rasa sedih. sedih sebab seorang kawan sanggup buat kawannya sendiri macam tu. selalu aku nasihatkan orang tapi akhirnya terjadi pada aku. baru aku tau rasanya. tapi apa salah aku? tak pernah sekelumit rasa iri hati atau 'busybody' dengan kehidupan dia. sampai aku & mr. eM dilabelkan 'suka merobohkan masjid orang.' Ya Allah, besar betul tuduhan tu. apa buktinya?? masjid mana yang kami dah robohkan? masjid kau? aku rasa, tiang masjid kau pun tak kelihatan lagi. pelik .. pelik .. ::

:: jangan hanya sebab kesalahan yang datang dari diri sendiri tapi suka-suka memalitkan kepada orang lain. tak sangka kau macam tu kan? cermin diri sendiri dulu wahai saudari. kaji masalahnya dulu sebelum menuding jari ke arah orang lain. kalau aku ni tak sabar, dah lama aku maki-hamun kau. tapi buat apa? aku tak salah. kalau aku maki-hamun kau, maka aku dengan kau sama saja. jadi, buat apa aku nak jadi macam kau yang suka doakan keburukan orang lain? buat apa nak ikut jejak perangai kau yang suka doakan rumahtangga orang lain musnah? wahai saudari, buka mata tu. jangan ingat orang senyap macam aku ni bodoh sampai tak tau apa yang kau buat belakang aku. ::

:: kalau betul aku ni suka robohkan masjid orang, meh sini jumpa aku depan-depan. kalau rasa diri tu betul, mari semuka. tak salah nak gunakan medium 'popular' tu nak meluahkan ketidakpuas hati kau, tapi jangan sampai mengaibkan orang lain. jangan nak menagih simpati orang luar yang tak tau apa-apa. orang luar tu juga yang dapat dosa sebab subahat dengan cerita yang tak betul. kesian kan? tak pasal-pasal mereka dapat dosa. ::

:: sedih .. jauh hati .. tawar hati .. terguris .. dengan kau. mungkin lepas ni aku lebih berhati-hati memilih kawan. tak mahu percaya kau lagi .. sampai sekarang terbayang kata-kata dan doa-doa buruk kau pada aku .. makin rasa sakit hati .. ::


p/s : menyesal rasanya sebab pernah menyebelahi kau dulu .. tapi sekarang kau dah hilang seorang kawan ..

2 comments:

  1. hey lighten up. walau mcm mana buruk org doakan kita, kembalikan doa yang baik2 untuk dia. walau siapa pun dia.

    seorang doakan yang buruk2, ada sepuluh lagi kirim doa yang baik2. tamao sedih2, lead a good life..

    ReplyDelete
  2. shira : thanks dear .. =)

    *sedang cuba gembirakan hati.*

    ReplyDelete