:: Teman Maya ::

:: Jangan Klik Sangat ::

:: Cari Sini ::

Monday, April 4, 2011

Perempuan jual mahal .. salah ke?

Salam ..

Negatif : Kalau perempuan jual mahal?

perempuan : jual mahal.
lelaki : eleh .. bajet cun nak jual mahal .. (bla .. bla .. bla) *sambung dengan ayat-ayat yang selalu menyakitkan hati ..*

perempuan : jual mahal.
lelaki : ala .. saja la tu .. taste konon tinggi sangat .. mana nak layan orang macam kita ni .. *suka pikir bukan-bukan.*

Kalau perempuan terlebih peramah / jual tak bape nak mahal?

perempuan : jual tak bape mahal.
lelaki : ni tak boleh jadi bini nih .. semua orang dia layan .. *sambung la ayat korang sendiri yang selalu korang dengar.*

perempuan : jual tak bape nak mahal.
lelaki : tak payah la kalau perempuan macam tu .. macam tak ada maruah .. terhegeh-hegeh nak jantan .. *sowie, ayat agak kasar, tapi it's reality right?*

Cubalah berfikiran positif sikit :

perempuan : jual mahal.
lelaki : hmm .. susah nak tackle awek ni .. ni kena berusaha lebih ni .. mesti perempuan ni bukan jenis suka melayan lelaki sebarangan .. *kadang-kadang lelaki rasa tercabar kalau perempuan tu tak layan .. more challenging katanya.*

perempuan : jual tak bape nak mahal.
lelaki : bagusnya perempuan ni .. walaupun cun tapi tak sombong .. *kan bagus fikir camni?*

:: hmm .. salah ke perempuan jual mahal? serba salah jadinya. kalau dilayan terlebih, dikata kita gatal .. tak ada maruah .. muka tak malu. tapi bila tak dilayan, juga sibuk diperkatakan. kononnya sombong .. high taste .. berlagak. haih ~ .. mana satu ni? pada aku, tak salah perempuan jual mahal kerana martabat perempuan tinggi. al-Quran juga banyak menegaskan tentang martabat seorang wanita. jadi, tak perlu kita menurunkan martabat dan maruah kita semata-mata untuk disenangi dan disukai oleh semua orang. jadi diri kita yang sebenar. biar apa orang kata, Insyaallah .. Allah telah sediakan pasangan yang penyabar .. penyayang .. baik .. untuk diri kita. biarlah dia bersusah sikit untuk mendapatkan tempat di hati kita. ada orang cakap, sekali kita dapat apa yang kita hajati dengan bersusah payah, kita akan lebih menghargainya. betol kan? ::

:: dengar perempuan dan wanita di luar sana! jadilah perempuan yang tinggi maruahnya. jangan sesekali merendahkan maruah kita semata-mata untuk memuaskan hati seorang lelaki. carilah lelaki yang menghormati kita sebagai seorang wanita. jadilah epal yang nun tinggi di atas sana, yang susah untuk dipetik. orang yang boleh memetiknya itu adalah orang yang benar-benar inginkannya dengan usaha yang bersungguh-sungguh. ::

p/s : sweet tengok Shaheizy Sam semalam dengan mummy dia masa ABPBH.. sayang dan hormatnya dia dengan mummy dia .. kan?

MySpace

4 comments:

  1. yerp..
    biar orang ngendeng-ngendeng ke kita..
    perempuan, kalau ngendeng sangat nanti tak dihargai..

    ReplyDelete
  2. shira : "angguk kepala tanda setuju.." =)

    ReplyDelete