:: Teman Maya ::

:: Jangan Klik Sangat ::

:: Cari Sini ::

Friday, August 26, 2011

Sengih senyum sorang-sorang ..

Salam..

:: korang mesti pernah tersenyum-senyum sorang-sorang kan? maksudnya bila kita teringat something, tetiba terlintas then secara automatik tersengih-sengih. nggeee .. ~~ kadang-kadang rasa kelakar pun ada jugak. lebih-lebih lagi kalau ada orang tegur atau perasan kita dalam keadaan macam tu. "sewel ke hape pompuan ni?". tapi dia memang automatik la, bukan dibuat-buat. ::

:: aku selalu dalam situasi macam tu bila aku pergi satu-satu tempat yang aku pernah pegi. tak kisah la kita pernah pegi dengan sape pun. kadang-kadang siap ada macam flash-back gambar dalam kepala lagi. dah macam dalam TV atau komik kartun tu, kalau flash-back ada awan-awan atas kepala. takpun gambar hitam putih muncul. lebih kurang macam tu, bezanya in reality kita tak nampak la dia dok atas kepala kita kan?::

:: contoh, kalau aku pegi shopping mall ke, kebetulan lalu tempat yang aku pernah lalu, mesti aku tersengih-sengih dan teringat benda-benda yang jadi dulu-dulu. kalau yang tak best tu, tak ada la nak tersengih-sengih tapi still remembered. dan automatik juga akan terkeluar dari mulut, "eh, kita pernah la datang sini..". lebih kurang macam tu la ayatnya. dan secara tak langsung kita teringat kat orang tu. then, kadang-kadang yang paling kritikal siap sempat buat balik benda yang kita pernah buat dulu pada tempat yang sama. contoh, macam dulu aku datang mall dan aku singgah kat bahagian teddy bear, siap peluk teddy bear tu. then, aku datang lagi dan peluk teddy bear yang sama. pelik. takpun kita makan kat mall then duduk kat meja yang sama dan order menu yang sama. bezanya cuma orang dan masa. hmm .. kenangan tu tetap berada dalam ingatan aku dan takkan padam. ::

:: orang lain aku tak tau la. aku cerita pasal aku. sebab aku sangat terasa situasi ni semalam. tapi at the end, aku rasa sedih sebab aku tau aku takkan dapat patah balik ke belakang, ke masa dulu-dulu. jadi, just keep it ketat-ketat sebagai kenangan aku sendiri. terima kasih kepada mereka yang dulu-dulu sudi layan kerenah jakun aku pegi tempat-tempat macam tu. kadang-kadang kesian kat diri sendiri sebab rupa-rupanya banyak tempat-tempat yang menarik yang aku tak pernah jejak. terima kasih ya..! ::

:: so, lepas ni aku akan jejak tempat-tempat yang ade dalam wish list aku dengan mr. em. ada separuh dari wish list aku tu belum aku jejak dan buat lagi. insyaAllah, aku nak penuhkan semua! ekeke..! ::


p/s : Memory is a way of holding onto the things you love, the things you are, the things you never want to lose. ~From the television show The Wonder Years.

2 comments:

  1. alamak beb..aku pon same selalu ade sindrom down sengih2 nie..hahahhahaha..lg dasat biler kite sengih sbb ingt ape yg org lain penah ckp kt kite biler kite ngah bertahankn pendapat kite....*ape yg merepek ni...hahahha

    tapi aku mmg rindu jugak yg memory itu..huuhuhuh..dan rindu ko...huhuhu<3

    ReplyDelete
  2. keh keh keh .. sindrom ni kebanyakkan orang ade. aaa..aku pun rindu kamu jugak!! (^_^)p

    ReplyDelete