:: Teman Maya ::

:: Jangan Klik Sangat ::

:: Cari Sini ::

Wednesday, July 13, 2011

Kawan @ Sahabat : Penting ke?

Salam ..

:: dah .. tamao la komen pape .. tau ler lama aku tak update blog ni. ekeke. ::

:: kamu orang sume mesti ada teman baik kan? ataupun dengan kata lainnya, kawan rapat, sahabat baik, bestfren, teman rapat, kawan sehidup semati, kawan dunia akhirat, teman tapi mesra, BFF, dll ~ *banyak lagi term yang selalu kita guna, kamu orang tambah sendiri eh?* .. okay, aku sendiri pun ade teman-teman rapat untuk berkongsi happy or bad things. kalau boleh, semua benda kita nak story kan? ::

:: penting ke kawan @ sahabat @ teman ni? pada aku, sangat penting! tempat kita meluahkan segala yang terpendam dalam hati. especially perempuan. tapi, masalahnya .. nak mencari seseorang yang boleh dipanggil sahabat baik ni susah nak jumpa. sangat payah. kena berhati-hati. bukan macam kita pilih ikan kat pasar tu. nampak elok je dari luar, tapi sampai rumah nak siang, rupa-rupanya ikan tu busuk. ::

:: kamu orang tengok tak drama "Annissa" kat TV3 sekarang ni? aku memang tengah layan drama tu. tengok sambil emo. bising mulut ni bila tengok drama tu even tengok sorang-sorang. drama tentang persahabatan. pada aku, persahabatan ni kena jujur. ikhlas. tak ada pakai topeng-topeng ni. jaga hati sesama sendiri. selalu jadi pendengar setia. tak hipokrit. try to give the good advice, bukan menghasut. selalu ada bila kita perlukan. but, apa yang ada dalam drama ni, memang membuka mata aku supaya berhati-hati dalam memilih sahabat. bukan aku nak cakap BFF aku sekarang ni macam tu, they still the best even semua dah ada life sendiri. "kamu semua kawan aku dunia akhirat" ::

:: jadilah sahabat yang baik. jadi diri sendiri. kena jujur & ikhlas. bukan hanya memikirkan kepentingan sendiri. jangan tau nak lepaskan diri sendiri je. tengok sekeliling. bukan kita sorang je nak hidup dalam dunia ni. dunia ni besar. boleh ke kamu orang hidup sorang-sorang? ::


p/s : aku rindu semua BFF aku!

5 comments:

  1. sob..sob..
    rindu aleng jugak..
    jaga diri baik-baik..
    mamam banyak-banyak..
    apa apa rojer ar kat twitter ke, fesbuk ke..
    tapi kamu fesbuk pun jarang benor kan..
    eh kite dah tuko no tepon..
    0195002410
    k tata.
    muahs !

    ReplyDelete
  2. i miss u too... huk huk huk...

    ReplyDelete
  3. betul sesgt..bile nak ajar aku berblog ni?

    ReplyDelete
  4. shira : uhuk..uhuk..rasa windu sgt ke kamu..lama tak jumpe la..aritu kamu dh bagi no tipon kamu tu.. =)

    shaz : hmm..windu gile dengan korang.. =(

    anon : nanti2 ler aku ajar..hehe.

    ReplyDelete
  5. aku rinduu jugak....huhuhu..zue..
    byk lak pasal frenzship melanda aku sekarang..waaa.....huhuhuh

    ReplyDelete