:: Teman Maya ::

:: Jangan Klik Sangat ::

:: Cari Sini ::

Friday, April 12, 2013

The Devil Wears Prada : nice one!

Salam.

tadi tengah ari lepas mamam lunch, rasa macam nak tido. tapi, tetiba rasa nak tengok movie. scroll down pilih movie apa nak tengok. at last, aku pilih movie ni walau dah 150 juta kali aku tengok dan tak pernah bosan !

pada aku, movie ni memang sangat bagus. banyak mengajar aku supaya :
jangan cepat putus asa.
jangan cepat puas hati.
jangan cepat percaya dengan orang. lebih lagi yang baru kita kenal.
jangan buat keputusan terburu-buru.

movie ni mengajar aku untuk lebih motivated. walau orang sekeliling kita buat kita stress, tapi diri sendiri kena pandai handle. walau kita tak pandai nak buat sesuatu task yang diberi, jangan takut untuk mencuba. walau salah, tapi at least kita cuba.

 
movie ni juga mengajar aku yang walau orang under-estimate kita, don't give up! tunjukkan pada mereka yang kita boleh buat. tak kisah walau dengan cara apa sekalipun, don't give up !

movie ni mengajar aku yang 'just be yourself'. kita tak perlu jadi orang lain untuk dapatkan sesuatu atau memuaskan orang sekeliling. persoalannya adakah kita gembira dengan perubahan itu? biar la nampak buruk-hodoh, tapi kita kenal siapa kita.

dan movie ini juga mengajar aku, jika kita ikhlas dan bersungguh-sungguh dalam kerja, pengakhirannya manis. susah-payah kerja kita terbalas bila kita rasa dihargai. walau nak ke arah manis ni susah, tapi rasa sangat berbaloi.

p/s : dan aku suka movie ni sebab ada Anne Hathaway!

No comments:

Post a Comment